Hiiumaa Kino otsib logo

Kümnenda tegutsemisaasta lävel on Hiiumaa kinoühingul soov välja tulla uue visuaalse identiteediga ning selle tarbeks korraldatakse avalik ideekonkurss uue logo leidmiseks.

Einoh, kui te nüüd nalja ei tee, siis on see küll päris kena nali.”
(Suvi, 1976)

Hiiumaa võib uhkusega imetleda oma rasvast jalajälge Eesti kinoajaloo ürikutel, sest 1913. aastal Kärdlas Nuutri jõe kaldal avatud kino oli esimene Eesti paikne maakino.
Alates 2013. aastast näitab Hiiumaa kinoühing (MTÜ Hiiumaa Kino) regulaarselt uusimaid kinofilme Kärdla kultuurikeskuse kinosaalis ning viib läbi rändkino formaadis linastusi ja korraldab põnevaid filmisündmusi üle kogu Hiiumaa.



“Ole rahulik, kallis, nad otsivad palju nooremaid!”
(Siin me oleme, 1978)

Kutsume konkursist osa võtma nii asjaarmastajaid kui professionaale. Ei ole vahet, kas paikned Hiiumaal, Mandri-Eestis, välisriikides (või isegi Saaremaal) – kui on tunne, et Hiiumaa kinoühing võiks järgnevatel aastakümnetel oma loo jutustamisel uhkusega just Sinu käekirjaga visuaali kasutada, siis on esimene eeldus konkursist osavõtuks juba täidetud.


“Kui te mind kohe praamile ei lase, siis ma teile veel näitan!”
„Näita, näita! Ega ma ei vaata.”
(Keskpäevane praam, 1967)


Ideekonkursi abil otsitav logo on seemneks suuremale pildile kuidas kinoühing oma uut visuaalset identiteeti soovib luua ja esile tuua. Alustame logo eksponeerimisest kinopiletitel, filmiplakatitel, trükireklaamidel, kodulehel, uudiskirjas ja sotsiaalmeedias, kuid kindlasti laieneb logo ja sellest tulenevate kujunduselementide kasutamine ka kinkepiletite ümbristele, kinopersonali riietusele, sõidukitele, välireklaamidele, kingitustele, meenetele jne. Unistame suurelt ja loodame, et aastate pärast annavad logost tulenevad detailid ka inspiratsiooni uue kinosaali sisekujunduse loomisel.
Soovime, et logo oleks kaasaegne ja rohkete kasutusvõimalustega. Logo täisversioonis kasutatakse koos kujutist ja teksti “Hiiumaa kino”, aga logo on võimalik kasutada ka ilma tekstita. Logo võiks olla kasutatav nii värvilise kui must-valgena.



“Taksomeeter ju tiksub!”
(Keskpäev, 1981)

Ootame ideekavandeid enne tänavust vastlapäeva (01. märts 2022) märksõnaga “Logokonkurss” e-posti aadressile info@hiiumaakino.ee. Ja kuigi kiusatus on suur, lubame, et hoiame saabunud ideekavandeid kuni määratud tähtpäevani e-postkastis lugemata olekus.
Ideekavand võiks koosneda kõigest, mida autor peab vajalikuks oma idee edasi andmiseks välja tuua – logo ja selle kasutusvõimalused, logo nii taustaga kui taustata, selgitavad tekstid, kasutatud fondid, logo illustreerivad näidised (nt logo eksponeerimine kinopiletil, filmiposteril, sotsiaalmeedia postituse kujundusel, kinojuhi t-särgil vms).
Esitlemiseks mõeldud materjalid võiks olla koondatud .pdf formaadis failidesse, kuid lisaks soovime kirja manuste hulgast leida ka kujunduse vektorfaili. Koos ideekavandi esitamisega palume saata ka autori kontaktandmed. Ideekavandi esitamisega kinnitab autorina esitletud isik, et kõik kujutatu ja kirja pandu on originaallooming.
Konkursi tulemustest hõikame nii osavõtjatele kui avalikkusele hiljemalt rahvusvaheliseks naljapäevaks (01. aprill 2022).


“Seltsimees kunstiteadlast me oleme nõus kuulama tundide kaupa.”
(Noor pensionär, 1973)

Esitatud ideekavandeid koguneb kohvitassi ja kringlitüki taha hindama kinosõpradest koosnev asjatundlik seltskond, kel aimu kinoühingu senistest tegemistest ja iseloomust. Auväärsel seltskonnal on ka õigus arvata, et konkurss oma eesmärki ei täitnud ning võitjat välja ei kuulutata.



Miks nad nii hullusti kihutavad?”
“Esimene saab auhinna.”

“Ahsoo, et materiaalne huvi.”

(Vallatud kurvid, 1960)

Ideekonkursi võitjaks kuulutatu saab nähtamatu Toscana võlujuuksenõela, kümme korda kuulsamaks ning auhinnaraha 500 €. Asjatundliku seltskonna soovitusel võib esitatud töödest välja kooruda ka töid, mida soovitakse ära märkida või muul moel esile tuua.
Ideekonkursi võitjaga sõlmib kinoühing lepingu, mis puudutab ideekavandi omandi- ja varaliste õiguste üleminekut MTÜ-le Hiiumaa Kino.

“Kirvest, andke mulle kirvest!”
(Mehed ei nuta, 1968)

Kui ülaltoodu tekitas rohkem küsimusi kui andis vastuseid, siis kõikvõimalikud täpsustavad päringud on oodatud e-posti aadressile info@hiiumaakino.ee